Opționalul de Dezvoltare Personală 😊

TEMA NR. 1: Persoana dispărută

Materiale necesare: cutii pline cu diverse obiecte – cât mai variate (de la obiecte banale gen creioane, caiete, jucării până la obiecte cât mai interesante – un pliculeţ cu ceai, pastă de dinţi, imagini etc.)
Obiectiv: dezvoltarea interesului pentru cunoaşterea celorlaţi Procedură:
Grupul de elevi se împarte în 3 echipe. Fiecare echipă primeşte o cutie cu obiecte cât mai diferite.Formatorul anunţă că aceste cutii au fost aduse la poliţie şi nu se cunoaşte identitatea posesorului deoarece nu s-au găsit acte în ele. Fiecare echipă trebuie să descopere cât mai multe amănunte despre persoana care şi-a pierdut „geanta” (cutia), obiectele din aceasta ajutându-i să facă diferite conexiuni. În final, câte un „detectiv” din fiecare echipă prezintă grupului reunit „rezultatele cercetărilor” (cât mai multe amănunte despre acea persoană, motivând presupunerile făcute cu ajutorul obiectelor din geanta-cutie).

Evaluare/feed-back:
Copiii vor fi încurajaţi să-şi exprime emoţiile (ce au simţit). Întrebări suport
pentru feed-back:
– Cum vi s-a părut jocul?
– Ce aţi descoperit?
– Cât de greu a fost să faceţi un portret?
– Vi s-a mai întâmplat să fiţi în situaţii asemănătoare? – Ce abilităţi (calităţi) personale v-au ajutat?
– Cum le putem dezvolta, îmbunătăţi?
– Cum v-aţi simţit lucrând în echipă?
– Ce aţi aflat nou despre voi sau despre colegii voştri?
La finalul prezentării celelalte echipe pot completa cu propriile reflecţii portretul.

TEMA NR.2 : Campionii alimentaţiei sănătoase

Materiale :
coli, imagini decupate din reviste/ ziare cu diverse alimente, lipici.
Obiectiv: utilizarea informaţiilor despre o alimentaţie sănătoasă
Desfăşurarea activităţii
Copiii vor extrage dintr-un bol câte un bileţel pe care se află pictată/desenată/tipărită imaginea unui fruct, legumă, floare, copac, astfel încât să poată fi împărţiţi în minimum grupe
Fiecare grup va forma o echipă de concurs.
Concursul va avea trei probe: una de cunoştinţe, una de aplicare a cunostinţelor şi una creativă.
Echipele care participă la concurs sunt amplasate în aşa fel încât să poată coopera fără a se influenţa unele pe altele. După ce organizarea se finalizează, elevii sunt anunţaţi care sunt probele concursului: pentru început vor răspunde pe rând la câte două întrebări referitoare la alimentaţia sănatoasă, apoi vor trebui să aleagă câte două feluri de mâncare/alimente pentru cele 3 mese principale şi gustarea dintre mese (prin tragere la sorţi) iar la final au de făcut un colaj despre alimentaţia sănătoasă din imaginile, materialele puse la dispoziţie de formator .Cresa si Gradinita Taramul Fermecat
Read More

Leave Your Reply